torstai 28. toukokuuta 2015

Uusi malli.

Minulla on ollut epäonnea viimekuukausina mallien suhteen. Moni sovittu kuvaus on peruuntunut mallien  henkilökohtaisien syiden takia. Valitettavasti tämä taitaa olla yleistä kuvatessa ei ammatillisten mallien jotka käyvät päivätöissä, joilla perhekin sotkemassa kuvioita. Monesti jonkun yllättävän menon tai sairastumisen vuoksi on joutunut siirtämään suunnitelut kuvaukset ennaltasopimattomaan ajankohtaa tulevaisuuteen tai laittamaan kokonaan kuvaukset jäihin odottamaan aikaa parempaa. Ja sanottakoon että ehkä yksi suurimmista rajoitteista on tämä minun työ, joka jättää vain niin pieniä vapaita, joissa voisimme edes koittaa kuvata minun puolesta.

Nyt löysin itselleni mallin, joka uskaltaa olla mallina ja kuvia voidaan ottaa koska ja milloin tahansa. Ainut mikä oikeastaan rajoitta kuvaamista on mallin kankea pökkelömainen liikkuminen. ja omaohjautumisen puute, joudun siis kääntelemään ja vääntelemään häntä haluamaani asentoon ja osa asennoista on mahdotonta rajoittuneiden liikeratojen takia. Mutta näillä mennään mitä on tarjolla ja edellen kuvattavaksi tarvitsen vapaaehtoisia, jotta voin kehittyä parempana kuvaajana ja saada toinen tistaan parempia kuvia. Ja iso kiitos nykyisille vapaaehtoisille malleille, joiden kanssa olen saanut tehdä ja joiden kanssa on ollut suunnitteilla kuvauksia. Olette antaneet monia ideoita ja kehittäneet minun kanssa kuvaustekniikoitani ja ajattelutapaa valokuvaukseen.

ja sitten se suurin paljastus eli kuka on tämä minun uusi mallini. Löysin hänet omasta mielestä hyvin edullisesti Iisalmesta Näppäränäpistä linja-autoasemalta.
Valitettavasi hänellä ei ole vielä nimeä, joten jos joku  hyvä nimiehdotus on mielessä niin kommentoi toki jotta saadan nimi hänelle.

1 kommentti: